آموزش بازاریابی مجازی

بازاریابی فروشگاه مجازی در بستر اینترنت و کسب و کار الکترونیک با استفاده از سئو و تبلیغات مستمر و لینک گذاری در شبکه های اجتماعی موثر

۷ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

دلایل استفاده از بازاریابی ویروسی

تبلیغات ویروسی را می‌توان به ویروسی حاوی از تبلیغات تشبیه کرد که به راحتی و خیلی سریع توسط  شبکه اجتماعی در میان مردم تکثیر می‌شود و از فردی به فرد دیگر برای معرفی کالا انتقال می‌یابد. پراکندگی و توسعه پیام مدیران یا فروشندگان تا جایی پیش می‌رود که دیگر نیازی نیست تا برای معرفی کالا یا محصول خود اقدامی کنند بلکه خود مشتریان خواسته یا ناخواسته کار تبلیغ و معرفی محصول را برعهده می‌گیرند.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید شهاب سیدالحسینی

استراتژی بازاریابی ویروسی الکترونیکی

بازاریابی ویروسی Viral Marketing ( نوعی استراتژی است که مردم را به بازگوکردن پیام بازاریابی شما به دیگران برمیانگیزد این امر می تواند باعث جلب توجه بسیارزیادی به خدماتی که ارایه می کنیم و یا محصولاتی که تولید می کنید باشد امروزه در اثر همه گیر شدن استفاده از اینترنت این فضای مجازی به مکانی بسیار مناسب برای تجارت تبدیل شده است مزایای آن نسبت به بازاریابی سنتی دراز بین بردن فاصله های مکانی و زمانی ارایه اطلاعات کامل بطور 24 ساعته ودرتمامی روزهای هفته ارتباط مستقیم و دوطرفه با کاربر دریافت نظرات از مشتری و یا پاسخ فوری به او می باشد با توجه به موارد مذکور بازاریابان استراتژی بازاریابی ویروسی را به صورت الکترونیکی به کارگرفته و برایمیل به عنوان کانال ارتباطی اهم تاکید می ورزد این مقاله تلاش می کند تا با بررسی جنبه های مختلف استراتژی بازاریابی ویروسی الکترونیکی راهنمایی باشد درجهت استفاده مناسب از این استراتژی نتایج حاصل از تحقیقات مختلف نشان میدهد که علاوه برفرصت هایی که این استراتژی دراختیار بازاریابان می دهد آن ها را دچار چالشهایی نیز می سازد که باید نسبت به آن هوشیار بود.


۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید شهاب سیدالحسینی

بازاریابی با ایمیل یا ایمیل مارکتینگ

با افزایش روزافزون استفاده از پست الکترونیک این ابزار به شیوه اثربخشی برای تبلیغات اینترنتی تبدیل شده استتبلیغات از طریق پست الکترونیک ابزار مقرون به صرفه ای است که از نرخ پاسخگویی بالایی نیز برخوردار استاین ابزار موجب وفاداری مشتریان و نیز موجب تقویت نام تجاری می شود . ضمن اینکه در جذب و نگهداری مشتریان نیز ابزار بسیار کارآمدی است.


 

انواع تبلیغات مبتنی بر پست الکترونیک

·        خبرنامه های اینترنتی

·               این خبر نامه ها توسط شرکت یا نماینده فروش شرکت تهیه شده و برای گروه خاصی که علایق مشترکی در مورد کالا و خدمات دارند ارسال می شود .

·        گروههای گفتگو

·                این گروهها در میان جمعی با علایق مشترک ایجاد می شوند. در این نوع تبلیغات پیام الکترونیکی که برای اعضاء فرستاده می شود، گفتگویی را در مورد موضوعی خاص میان آنها ایجاد می کند.

·        ارسال پیامهای تبلیغاتی بر اساس علایق افراد عضو کانالهای بازاریابی

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید شهاب سیدالحسینی

بازاریابی ویروسی تحت وب ...

بازاریابی ویروسی تحت وب

 

« واقعیت اینجاست که طراحی یک وبسایت، همه ی ماجرا نیست؛ ما یک وب سایت کارآمد می خواهیم که منجر به رشد و توسعه ی کسب و کار شود. »



جمله ی بالا را یک بار دیگر بخوانید ! این همان نکته ای است که خیلی ها فراموش کرده اند. داشتن یک وبسایت به تنهایی کفایت نمی کند، بلکه باید ما بتوانیم وب سایتی داشته باشیم که به کسب و کارمان رونق دهد و موجبات رشد آن را فراهم آورد. اگر این نکته را بپذیریم، راه اندازی یک وبسایت یک کار صرفاً گرافیکی یا هنری نیست ! در حالی که در ایران عموماً طراحی  وبسایت را یک کار هنری می دانند و آن را به گرافیست ها واگذار می کنند.



           

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید شهاب سیدالحسینی

چرا بهتر است حرفه ی خود را حضوری معرفی کنیم؟

برای اینکه علت این موضوع را دریابیم لازم است قبل از آن به این درک برسیم که در یک ارتباط حضوری، چه فرایندی اتفاق می افتد که در ارتباط به شکل غیر حضوری (ارتباط صوتی، تصویری و یا مکتوب) هرگز رخ نمیدهد.
بدون هیچگونه مقدمه به شما دوستان عزیزم اعلام میکنم که توانایی شما در برقراری ارتباط موثر با دیگران، بیشتر از هر عامل دیگری به شما برای رسیدن به موفقیت در ارتباط خوب کمک می کند.
بطور کلی میزان تسلط شما در انتقال پیام و توانایی‌تان در مشتاق کردن دیگران برای اقدام در مورد ایده‌ها و پیشنهاد‌هایتان، تعیین کنندهٔ حدود ۸۵ درصد از دستاوردهای شما در زمینه شغلی و زندگی شخصی‌تان است.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید شهاب سیدالحسینی

چقدر برای خرید تجهیزات هزینه کنیم؟

برای راه‌اندازی این کسب‌وکارها نیاز به خریداری تعدادی ماشین‌آلات کوچک خانگی دارید که حداکثر ١٢متر فضا اشغال می‌کنند. در این بخش میزان کارایی هر دستگاه کوچک خانگی و میانگین قیمت آن را برایتان می‌آوریم:  دستگاه‌های مختلفی برای خردکردن قند وجود دارد که براساس توان تولیدشان قیمت‌گذاری می‌شوند. توان تولید دستگاه معمولا با میزان تولید در ساعت سنجیده می‌شود. دستگاه‌های کوچک خانگی معمولا ٢٠٠ کیلوگرم در ساعت قند خرد می‌کنند. اندازه دستگاه حدودا ٢ در ٣ متر است و حداقل قیمت دستگاه‌های کوچک بین ٢ تا ٥‌میلیون تومان است.



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
سید شهاب سیدالحسینی

۶ ترفند گوگل که احتمالا از آن بی‌خبر هستید...

در این مقاله می خواهیم نکاتی را به شما آموزش دهیم که کمتر شناخته شده هستند و توسط آن‌ها می توانید جستجوهای دقیقتری را انجام دهید و از تمام قدرت گوگل استفاده کنید.

 

1.جستجو در یک سایت خاص

اگر می خواهید که جستجوی شما تنها در یک سایت به خصوص و یا نوع خاصی از وب‌سایت ها مانند .org .com یا .edu انجام بگیرد می بایست از دستور “site:” استفاده کنید. به‌عنوان مثال برای جستجوی اطلاعات درباره تلفن همراه سامسونگ در سایت گویا آی تی می بایست در کادر جستجو تایپ کنید ” site:gooyait.com تلفن همراه سامسونگ”.


2.جستجو بر اساس نوع فایل

شما با استفاده از دستور”filetype:” می توانید در گوگل تنها به دنبال فایل هایی با پسوند خاص مانند pdf، ppt، xls و… بگردید. به عنوان مثال می خواهید به دنبال مقالاتی با پسوند پی‌دی‌اف درباره ذخیره سازی ابری بگردید، در این صورت باید تایپ کنید “ذخیره سازی ابری filetype:pdf”.

 3.شامل شدن و یا نادیده گرفتن یک کلمه یا کاراکتر در جستجو

اگر می خواهید که حتماً یک کلمه یا کاراکتر در نتایج جستجوی شما وجود داشته باشد فقط کافی است که آن را داخل کاراکتر نقل قول (گیومه) قرار دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید به دنبال گوشی های هوشمند سامسونگ بگردید و حتماً کلمه هوشمند در نتایج وجود داشته باشد باید تایپ کنید “گوشی های“هوشمند” سامسونگ”. حال اگر می خواهید کلمه‌ای در نتایج جستجوی شما وجود نداشته باشد می بایست از کاراکتر منفی (-) قبل از آن کلمه یا کاراکتر استفاده کنید. به عنوان مثال می خواهیم به دنبال محصولات سامسونگ به‌جز پرینترهای تولیدی این شرکت بگردیم، در این صورت باید تایپ کنیم “محصولات سامسونگ -پرینتر”.

4.یافتن صفحات مرتبط

اگر شما سایتی پیدا کرده اید که به آن بسیار علاقه مند شده‌اید و می خواهید سایت های مشابه با آن را بیابید می توانید از دستور “related:” استفاده کنید. به عنوان مثال اگر می خواهید به دنبال سایتی مشابه با سایت گویا آی تی بگردید (که بعید میدانم بتوانید سایتی بهتر از آن پیدا کنید :-) ) می بایست در کادر جستجوی گوگل تایپ کنید “related:gooyait.com”.

 5.یافتن کلمات و لفظ‌های مشابه

اگر می خواهید در نتایج به دست آماده کلمات مشابه و هم معنی با یک کلمه بخصوص نیز برای شما به نمایش درآید می بایست قبل از آن کلمه از کاراکتر “~” استفاده کنید. به عنوان مثال شما اگر به دنبال “~دستگاه های پوشیدنی” بگردید، نتایج مرتبط با “وسایل پوشیدنی” نیز برای شما به نمایش در می آید. البته توجه کنید که این روش شاید در فارسی خیلی خوب جواب ندهد.

6.جستجو در یک محدوده خاص

اگر می خواهید که جستجوی شما تنها در یک محدوده عددی خاص انجام گیرد می توانید از “..” بعد از عدد مورد نظر استفاده کنید. به عنوان مثال می خواهید به دنبال مدل های گوشی آیفون ۴ به بعد بگردید می بایست تایپ کنید “آیفون ۴⋅⋅ ” . در این صورت تنها آیفون های مدل ۴ به بعد (iPhone 5، ۵s، ۵c، ۶، and 6 Plus) برای شما به نمایش در می آید.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
سید شهاب سیدالحسینی